У середу, 7 листопада, гості зі Швеції (Вероніка Менжун, Клас Тур та Данієль Сведін) проводили тренінг для студентів 4 та 5 курсів. Спочатку кожен із них презентував особливості використання різних інструментів у сучасних ЗМІ.
Журналіст видання «Aftonbladet» (швед. «Вечірній листок») Данієль Сведін говорив про можливості веб-журналістики: одним із плюсів роботи онлайн є контакт із аудиторією та відстеження її реакції. Також важливими є соціальні мережі (у Швеції особливо популярні Твіттер та Фейсбук), де створені акаунти видання. Саме через такі засоби журналісти поширюють інформацію, використовуючи тематичні підбірки, присвячені політиці, спорту, здоров'ю тощо. Данієль зосередив увагу присутніх на тому, як цікаво можна подавати статистичні дані: за допомогою інфографіки чи графічних зображень. Зараз для ЗМІ важливий не тільки вихід матеріалу у світ, а й його подальший вплив на аудиторію та реакція читачів.
Про поєднання усіх типів ЗМІ розповідала і Вероніка Менжун. Вона зосередила свою увагу саме на інструментах та програмному забезпеченні, яким можуть послуговуватися медійники у своїй роботі. Серед них: «Soundslides plus» (ресурс для підготовки слайд-шоу); «Timeline» (відстеження події протягом певного часу); «Bambuser» (пряма трансляція події з мобільного телефону); «Google map» (дозволяє журналісту розробити певний маршрут). Також у Швеції дуже популярним є так званий «цифровий портфель». Це сумка з усім обладнанням, необхідним сучасному медійнику: фотоапарат, комп’ютер, відеокамера.
Клас Тур наголошував на присутності людини у кожному матеріалі (чи то графічно, чи текстово). Він поділився зі студентами правилами, котрих варто дотримуватися при створенні медіа продукту: по-перше, стаття повинна мати новизну, певні невідомі раніше факти; по-друге, варто скласти пֹֹ’ять питань, які б зацікавили читача. Також варто показувати проблеми через конкретних людей. При цьому можна подати передісторію, якщо вона потрібна, документальну підтвердженість (фото).
Опісля вступної частини лектори дали практичне завдання студентам. Полягало воно в тому, що ми розподілилися на 4 групи, кожна з яких створювала власний медіахолдинг, який включав у себе радіо, web, телебачення, газету та використання соціальних медіа. Серед добірки останніх подій ми обрали теми, котрі найбільше стосуються тематики холдингу.
Перша група презентувала компанію «Feel the news», орієнтовану на молодь. Кожен зі студентів працював над іншим типом ЗМІ. Дівчата детально описали інформаційне наповнення сайту, розповіли про способи висвітлення обраних тем на ТБ та радіо, представили макет друкованого видання. Оскільки студентки показали все наочно – презентація була зрозумілою та добре сприймалася аудиторією.
Компанія другої групи «Stay true» керувалася гаслом «Тільки факти, тільки правда». Вони підійшли до виконання завдання із зовсім іншої точки зору: кожен із студентів обрав собі тему, котру розвивав і на радіо, і на телебаченні, і на сайті. Матеріали, котрі обрав колектив, були продумані у всіх сферах ЗМІ.
Загалом, обидві групи послуговувалися вказівками тренерів, оскільки використовували у своїх представленнях вказані вище інструменти. Наступного дня свої медіахолдинги представляє інша частина колективу. Інформація стосуватиметься економічної та культурно-розважальної тематики.