«Книга ідей» – так називається посібник, створений для викладачів журналістики та медіатренерів, презентований на Львівському медіафорумі. Видання є проектом Медіаінституту FOJO зі Швеції та Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Окремі глави видання написали викладачі з УжНУ: Юрій Бідзіля, Іван Бабущак, Галина Шумицька та Галина Шаповалова.
«Книга ідей», у першу чергу, відзначається практичністю. Тут зібрані конкретні поради: що робити, як це робити і навіть як при цьому виглядати. Автори посібника переконані, що у навчанні майбутніх медійників необхідно якомога більше використовувати інтерактивні методики, а також у тому, що журналістику неможливо опановувати, сидячи у лекційній залі. «Ми хочемо вчити самостійних людей, котрі можуть переробляти складну інформацію, можуть донести її до широких мас, пам’ятають, що ми живемо у глобальному світі, у якому необхідно шукати глобальне у локальному і навпаки», – наголосила заступник директора Інституту журналістики Київського національного університету Юлія Нестеряк. На її думку, одним із найважливіших розділів книги є «Етика», адже «ми часто забуваємо про те, що є етичні норми і цінності».
Галина Шумицька під час презентації зазначила, що «медіаосвіта переживає зараз дуже цікаві часи». «З одного боку, ми не можемо повністю відкинути академічну складову, бо перестанемо називатися університетською освітою. З іншого боку – не можемо не відповідати на ті виклики сучасності, які маємо. Ми повинні готувати універсального бійця, готового виготовляти якісний інформаційний продукт: як друкований, так радійний, так телевізійний, так онлайновий».
Клас Тур, автор посібника і викладач шведського медіаінституту FOJO, розповів, що «книгою автори хотіли дати навіть не інструкцію, а натхнення. І це навіть не догми, які усі зобов’язані приймати як єдиний шлях. Це одна з можливостей вчитися по-новому і ефективно. А ще це – чудова можливість наблизити освіту журналістів до реалій і вимог сьогодення».