Враховуючи те, що цьогорічні першокурсники змушені навчатися дистанційно, вони поки що не відчули всіх переваг і недоліків студентського життя. Батьки, старші сестри і брати розповідають, яке насичене пригодами, веселе, хоча і часом складне навчання в університеті. Тому в кожного новоспеченого студента, імовірно, склалися певні уявлення про виш ще до вступу. Та чи виправдані вони? Наскільки ці думки узгоджуються з враженнями старшокурсників від навчання, – спробуємо порівняти.
Для початку дізнаємося думку першокурсників відділення журналістики. Так, студентка спеціальності «Журналістика» Марія Бондаренко зізналася, що напередодні вступу їй здавалося, що студентське життя буде веселим, але складним. Тобто друзі, прогулянки – це, звісно, добре, проте вчитися, встаючи зранку й ідучи на пари, – це складно. Частково її очікування справдилися, частково – ні, бо наразі навчання дистанційне. Утім першокурсникам все ж пощастило провчитися кілька тижнів і в будівлі університеті.
«Я уявляла студентське життя більш активним, в сенсі діяльності та комунікації з людьми, якихось подій, цікавих заходів. Звісно, навчання не в онлайн-режимі. Це мій перший рік в університеті, і я хотіла відчути і побачити все те омріяне студентське життя, про яке мені розповідав брат. Поки що не виходить…” ― поділилася думками студентка спеціалізації «Реклама та зв’язки з громадськістю» Наталія Волколуп.
Для першокурсника спеціальності «Журналістика» Михайла Коштури студентське життя виглядало як в американських фільмах: просторі аудиторії з велетенськими дошками; навчання, за яким ніхто не стежить, вечірки щовечора тощо.
«Вступаючи до університету, я гадав, що зможу кожного вечора проводити час із однокурсниками за чашкою кави або ж влаштувати вечірку. Навіть звичайна прогулянка в парку була би доречна. Проте карантинні умови ще не дали змоги відчути це»,― розповів студент спеціальності «Журналістика» Мирослав Лисович.
Тепер пропоную порівняти уявлення першокурсників із розповідями тих, хто вже другий рік є студентом УжНУ, має досвід навчання як очного, так і дистанційного.
Студентка факультету математики та цифрових технологій Олена Папп розповіла: «Студентське життя – це коли ви разом сидите в гуртожитку й виконуєте якесь завдання, що зближує одногрупників. Це вечірні посиденьки за чашкою «3 в 1», які розпочинаються ввечері та завершуються посеред ночі. Схожа ситуація, коли ти лише на ранок повертаєшся з вечірки, а вже о восьмій потрібно бути в аудиторії й намагаєшся не задрімати під час пари. А найдивніші речі починаються тоді, коли перед модулем так нервуєшся, що, аби заспокоїтись, починаєш співати все, що спадає на думку, як-от «Single lad» або «Can’t stop this felling»».
Однокурсниця Олени – Руслана Пеняк – має дещо інші погляди, для неї студентське життя – це перший подих свободи і самостійності, довгі безсонні ночі та не менш важкі ранки. Це коли не викладач бігає за тобою, як у школі, а ти за ним, адже тобі потрібен хороший бал. Хвилювання перед модулем, безмежна радість після закінчення сесії. Очікування п’ятниці, адже вдома на тебе вже чекає мама з борщем і пампушками.
Для іншої студентки факультету математики та цифрових технологій – Марії Мудранинець – студентство завжди асоціювалося з дорослим життям, однак коли згадує свій перший курс, то починає в цьому сумніватися. Пригадує, як, наче діти, вони грали у квача, іноді кидалися крейдою, як у школі, а деколи починали спілкуватися діалектом. Адже майже в кожному районі Закарпаття говорять по-різному, тому коли тобі кажуть «кут», маючи на увазі кота, це трохи дивно для тих, хто не знає закрпатської фонетики☺.
Безумовно, в кожного студента – власний досвід навчання в університеті і дуже різні спогади, на які впливає насамперед оточення – однокурсники, друзі, викладачі. Як бачимо, сприйняття студентського життя першо- та старшокурсниками дещо відрізняється, проте є й схожі думки. Новоспечені студенти поки що більше зосереджені на вечірках і прогулянках із друзями, бо ж їхня перша сесія – попереду, а старші колеги більше думають про навчання та успішне скаладання екзаменів.
Наталія Папп, студентка відділення журналістики, спец. «Реклама та зв’язки з громадськістю»