Під час навчання в університеті кожен студент змушений відвідувати лекції, виконувати завдання на лабораторних і практичних заняттях, щоб мати хороші бали та успішно скласти сесію. Дистанційне навчання здається легшим, ніж очне, але іноді буває дуже складно змусити себе вчитися. Особливо в цей період, коли, перебуваючи постійно за комп’ютером, ми позбавлені живої комунікації з однокурсниками та викладачами.
Небажання вчитися зумовлене й тим, що сірі будні карантинного періоду добряче набридли – хочеться повернутися до аудиторій. Ми розпитали студентів різних факультетів, як вони пересилюють себе, щоб відвідувати заняття, виконувати завдання, і хто їм допомагає.
Ірина Слов'янин, студентка факультету іноземної філології, спеціальності «Англійська мова» розповідає: «Найперше: я себе не змушую, бо сама обрала майбутню професію й мені подобається навчання. Але, звичайно, є предмети, які не дуже люблю. У такому випадку просто кажу собі, що мушу їх скласти для того, щоб досягти хорошого результату».
Роман Сєдов, студент медичного факультету стверджує: «Мені завжди подобалося вчитися, але я не завжди робив це ідеально. Раніше докладав багато зусиль, щоб опанувати весь навчальний матеріал, іноді допомагали батьки. Тепер мені ніхто не допомагає, тому що, по-перше, рідні вже не володіють тим матеріалом, який я вивчаю, а, по-друге, тільки я можу виконати завдання. Навчатися на медичному факультеті дуже складно, потрібно мати багато терпіння, а також докласти чимало зусиль, щоб врешті стати фахівцем. Усвідомлюю, що тільки сам можу змусити себе вчитися, просто встаючи, незважаючи на «не хочу» і «не можу».
Ніколетта Саєнко, студентка філологічного факультету, спеціальності «Реклама та зв’язки з громадськістю» зазначає: «Звичайно, дистанційне навчання дається важче, ніж очне. Після третьої пари вже немає сил, і все, що хочеться, – це спати. Буває таке, що можу заснути після 3-годинної робити над практичними завданнями. Батько допомагає мені іноді, перевіряючи теоретичний матеріал, підтримує, коли взагалі нічого не хочеться, що дуже важливо. Думка про те, що в майбутньому я зможу стати хорошим фахівцем і працювати у медіа, спонукає до навчання. Сподіваюся, що цей непростий період буде для мене корисним, адже здобуду нові знання для моєї майбутньої професії».
Іван Петровцій, студент факультету туризму та міжнародних комунікацій, спеціальності «Туризм» розповідає: «Я намагаюся постійно знаходити стимули вчитися. Із початку пандемії продуктивно використовую дні під час навчання вдома. Читаючи літературу або відвідуючи онлайн-лекції, втомлююся, звичайно, але думка про набуті знання спонукає навчатися далі, щоб стати професіоналом. Змусити себе важко, але можливо. Завжди ловлю себе на думці, що знання, які здобуду в університеті, знадобляться мені в житті, і це викликає бажання вчитися. Навчання на факультеті туризму неважке і найголовніше – дуже цікаве. Було важко змусити себе вчитися на початку карантину. Втім, хай там як, адаптуватися до нових умов навчального процесу потрібно, щоб не втрачати мотивації навчатися надалі».
Еріка Чепура, студентка біологічного факультету, спеціальності «Біолог-науковець», заявляє: «Я щодня змушую себе вчитися, адже не хочу підвести батьків, а найголовніше – саму себе. Навчаюся, бо розумію, що завдяки здобутим знанням зароблятиму в майбутньому. Я хочу отримати диплом, думаю, це гарантуватиме працевлаштування у будь-якому місці. Я організувала собі режим, якого дотримуюся щодня. Наприклад, після пар відпочиваю або проводжу час із друзями, а після відпочинку виконую домашні завдання. Організм відпочиває, це робить мене бадьорішою. Мотивація – це те, що справді допомагає. Віднайшовши її, я змогла керувати собою, щоб навчатися з дотриманням режиму».
Пропонуємо кілька корисних порад, які допоможуть вам навчатися ефективно.
Долати лінь буває справді важко, але це обов’язковий етап у кожного студента. Щоб праця була ефективною і спонукала до конкретних дій, доведеться побороти спокуси й багато працювати. Головне – пам’ятати, що самоосвіта – це запорука успішної кар’єри. Знання допоможуть вам у майбутньому, визначать ваше життя. Невже думка про це не спонукає вас до навчання?
Мирослав Лисович, студент відділення журналістики, спец. «Журналістика»
Головне фото з сайту Unsplash.com