Шостий рік поспіль на відділенні журналістики УжНУ існує спеціалізація «Реклама і PR». Минулого року навчання в університеті завершили перші в історії бакалаври цієї спеціалізації. Дехто з них продовжив здобувати знання в магістратурі, інші обрали роботу за фахом. Одними з перших, хто вступив на відділення журналістики УжНУ й обрав для себе «Рекламу та піар», були Катерина Кузьміна та Анастасія Нечипорук. Нині вони успішно реалізовують себе у цій сфері: Настя є графічним дизайнером у маркетинговій агенції "GrowUp", а Катя працює працює менеджеркою з питань маркетингу. Дівчата з радістю поділилися спогадами про студентські роки, розповіли про важливість знань, здобутих на відділенні журналістики.
- Чому ви вступили на спеціалізацію «Реклама та PR» у 2015 р. Чи не жалкували згодом про свій вибір?
Катерина: Ще з початку дев’ятого класу, коли готувалася до вступу в музичне училище, знала, що після нього вступатиму на журналістику або на рекламу, адже хотіла бути музичним критиком чи продюсером. Коли прийшов час вступати до ВНЗ, то без сумнівів подала документи у різні міста, але всюди саме на спеціальності «Журналістика» і «Реклама та PR». Про свій вибір ніколи не шкодувала. Щодо університету, то спочатку засмутилася, що вступила в Ужгород, а не у Львів або ж Київ, але й ці сумніви розвіялися за перший місяць навчання.
Анастасія: Мене ще зі школи захоплювали творчі професії: дизайнера, журналіста, рекламника, ілюстратора тощо. Кілька знайомих працювали у сфері реклами й допомогли зрозуміти, чи мої уявлення збігаються з реальністю. Тому я свідомо вибирала спеціальність, важче було визначитися, де навчатися. Питання про те, чи жалкувала чи ні, – дуже складне, бо, з одного боку, якби я з другого курсу не працювала, я б не отримала так багато практичних знань. З іншого боку, саме університет дозволив зрозуміти, які професії є у сфері реклами та піару, допоміг скласти загальну картинку і спробувати себе в різних ролях.
- Як ви зараз оцінюєте знання, здобуті в університеті?
Катерина: Здобуті знання використовую у своїй роботі щодня. Хоч була доволі старанною студенткою, іноді шкодую, що десь не законспектувала дещо цінне, десь, можливо, щось прослухала, тому що, коли починаєш працювати за спеціальністю, то, буває, сидиш, ламаєш голову і намагаєшся відшукати в пам’яті потрібні слова викладача. Але часто бракує деяких знань. Наприклад, хотілося б кращих знань із маркетингу, бізнес-планування, сучасних технік просування – таргетингу, ведення соціальних мереж.
Анастасія: Зрозуміло, що не все з того, що вивчала, знадобилося, адже є предмети, як і в школі, для загального розвитку – скажімо, українська чи світова література. Зрозуміло, що творчі люди у творчих професіях просто повинні багато читати і знаходити якісь нові ідеї та думки, без цього ніяк. Але, на мій погляд, можна обійтися без «Повісті минулих літ» та краще почитати «О дивний новий світ». Серед дуже потрібних предметів можу виділити етику та право у рекламі – без цих знань не можна починати творчу кар’єру. Інші навички з часом можна підтягнути.
- Як ви вважаєте, чи буде актуальною ваша професія в майбутньому? Чому?
Катерина: Пригадую, як хтось із викладачів жартував, що найдавнішими фахівцями були не повії, а рекламісти, тому що хтось зробив оголошення про бордель. Я вважаю, що наша професія не має кінця, адже, що б не сталося у світі, люди все одно пропонуватимуть один одному послуги, товари, а забезпечуватимуть комунікацію саме рекламники та піарники.
Анастасія: Професія, як на мене, буде актуальна, допоки є ринкові відносини, адже всі хочуть щось продати: продукт, знання чи навіть ідею.
- Чого бажаєте досягти у своїй кар’єрі?
Катерина: Бажаю досягти того рівня знань і досвіду, коли упевнено вестиму рекламні кампанії, допомагатиму бізнесу розвиватися і робитиму такі речі без стресу. Це важливо, тому що це те, чим я хотіла би займатися до пенсії.
Анастасія: Бажаю отримати самостійно чи з командою каннських левів або «Red Dots». А для цього потрібно не зупинятися, постійно навчатися, тримати руку на пульсі й час від часу виходити за межі зони комфорту.
- Як ви вважаєте, якими рисами характеру має володіти людина, котра працює у сфері реклами та PR?
Катерина: На мою думку, риси характеру не є вирішальними, адже реклама і зв’язки з громадськістю – це фах із дуже широким полем застосування, і людина з будь-яким характером знайде те, що їй пасуватиме.
Анастасія: Серед основного я б виділила стресостійкість, уважність, комунікабельність, уміння слухати й чути, бажання рости та розвиватися щодня.
Ось такими різними і водночас схожими думками про навчання на відділенні журналістики, важливість спеціалізації «Реклама та PR» поділилися дівчата. Ми дякуємо випускницям за щирі відповіді та бажаємо їм кар’єрного зростання і здійснення всіх мрій.
Тетяна Хасанова, студентка відділення журналістики