Роки навчання в університеті – чималий відтинок життя. Хтось проводить цей час із користю, аби в майбутньому радісно згадувати кожен день перебування у виші. А дехто, навпаки, – втомлюється від занять, із нетерпінням чекає вихідних і навіть не намагається знайти в навчанні щось цікаве та корисне.
Якщо ви плануєте вступати на відділення журналістики, спеціалізацію «Реклама і зв'язки з громадськістю», то не варто перейматися, що ваш час пройде марно. Як майбутня випускниця хочу поділитися порадами, які допоможуть вам максимально захопливо та змістовно прожити один із найцінніших періодів вашого життя.
1. Не бійтеся пропонувати ідеї для проведення креативних занять. Наша група разом з академнаставницею Лесею Поліхою неодноразово проводила пари на подвір’ї біля головного корпусу УжНУ: влаштовували психологічні мінітренінги з дисципліни «Психологія рекламної творчості», чаювали з тістечками під час дискусій, що стосувалися теми заняття. На жаль, ініціатором таких пар частіше виступала саме наша кураторка, а ми підтримували її ідеї та рідше пропонували свої. Якби повернути час назад, то, гадаю, поводилися б по-іншому, частіше б виявляли ініціативу. Саме тому я раджу користуватися моментом, бути активними, адже подібні заняття цікаві, після них залишаються приємні спогади.
2. Не пропускайте заходи за участі запрошених на факультет гостей, особливо фахівців-практиків. Коли ми були другокурсниками, то разом із третім курсом брали участь у зустрічах, майстер-класах. Зокрема, пригадую зустрічі з Оксаною Розман, засновницею маркетингового агентства «GrowUp Agency», Віктором Фекетою – власником рекламного агентства «Idea» та інші заходи. Під час таких зустрічей ми ставили запитання на кшталт: «Чи візьмете нас на роботу після того, як ми закінчимо університет?» Ви дійсно багато втратите, якщо вважатимете, що це просто нудна зустріч, і залишитеся вдома або в гуртожитку.
3. Доведіть викладачам, що ви заслуговуєте бути студентом обраної спеціалізації, і вони допоможуть вам у майбутньому. На третьому курсі навчання для написання курсової роботи я обрала тему, що передбачала створення рекламних текстів. Моїм науковим керівником була деканеса філологічного факультету Галина Шумицька. Згодом, коли я плідно попрацювала над рекламними текстами для свого косметичного магазину та завершила написання курсової роботи, Галина Василівна зателефонувала й повідомила, що рекомендувала мене випускникам кафедри журналістики, які відкривають власну SMM-агенцію. Тож я отримала шанс попрацювати за фахом, поспілкуватися з новими людьми та застосувати на практиці набуті в університеті знання.
4. Не забувайте вкладати частину жартів у своє домашнє завдання. Нам неодноразово казали про те, що реклама – це креатив, тому частенько, коли я виконувала домашнє завдання, зокрема писала тексти рекламного характеру – пресрелізи, статті, – або розробляла візуальну рекламу, не боялася фантазувати й жартувати. Адже викладачі – теж люди, ніколи не завадить підняти їм настрій та змусити усміхнутися. Тоді й атмосфера заняття буде сприятлива.
5. Не втратьте шанс побувати на фестивалі «Інформаційна миска». Це своєрідна традиція для викладачів і студентів відділення журналістики, адже всі разом ми збиралися на «Скалці», брали участь у різноманітних конкурсах, варили бограч та просто гарно проводили час. На жаль, у 2020-му році карантин завадив проведенню фестивалю, і невідомо, чи цього року відбудеться цей захід для медійників... Але якщо вам випаде така нагода, то обов’язково скористайтеся нею. Адже де, як не на «Скалці», ви ще більше зблизитеся з вашою академгрупою, поспілкуєтеся з викладачами в неформальних умовах, відпочинете від буденності та, звісно ж, смачно поїсте!
6. Цінуйте практичні, лабораторні заняття та не пропускайте їх. Ви навчитеся знімати відео й робити фото на професійну камеру, верстати газету, розробляти друковану рекламу (флаєри, буклети, білборди тощо), створювати власні бренди, писати рекламні тексти, пресрелізи, статті, виголошувати промови… Наприклад, на третьому курсі ми працювали над туристичним інтернет-виданням «Компас», яке створили в межах дисципліни «Організація роботи рекламного видання», та написали для нього цікаві статті, котрі ви можете переглянути за покликанням: http://compass.zak.org.tilda.ws/. А на четвертому курсі заснували власні політичні партії, рекламували їх. Тож не варто пропускати заняття лише тому, що поспати вам кортить більше, ніж їхати в університет.
7. Самостійно пропонуйте теми для написання курсових робіт. Так ви зможете вивчати, досліджувати те, що вам подобається. На другому курсі моїм науковим керівником був Володимир Тарасюк. Ще на початку навчального року я повідомила йому, що хотіла б досліджувати особливості телевізійних реклам – так сильно цікавилася цією темою. І він підтримав мою ідею. Врешті-решт за курсову роботу я отримала 90 балів і вважаю, що цьому сприяла моя зацікавленість у дослідженні.
8. Дистанційне навчання – хороша можливість успішно скласти сесію. Навчання в онлайн-форматі дозволяє студентам бути присутніми на парах у комфортних домашніх умовах, із чашкою гарячого чаю. Не потрібно витрачати багато часу на збори, чекати на маршрутку. Все, що знадобиться, – інтернет, телефон або ноутбук. У такому режимі можна постійно бути присутніми на парах. Саме тому, що в першому семестрі 2020-2021 начального року я майже завжди відвідувала заняття (лекційні та лабораторні), засвоїла чимало нової інформації, я заробила бали задовго до заліків та іспитів. У результаті легко завершила зимову сесію – автоматом отримала хороші оцінки та не витрачала час на іспити під час зимових свят.
9. Знайдіть щось спільне з вашою академгрупою. Безумовно, ми з однокурсниками не одразу стали близькими. Іноді здавалося, що ніколи не знайдемо спільної мови – настільки різними були наші інтереси. Лише згодом зрозуміли: взаємодопомога дуже згуртовує. Усвідомили це на першому курсі під час занять із дисципліни «Макетування та верстка», де ми допомагали один одному розробляти рекламу й верстати газети, адже в когось виходило краще, а дехто, навпаки, – не міг упоратися із завданням. Згодом ми започаткували традицію: дарувати подарунки один одному на день народження. Це були торти, квіти і навіть м’які іграшки. Цю традицію ми зберегли й донині.
10. Зберігайте конспекти. Коли я побачила питання на комплексний державний іспит, що відбудеться у червні, неймовірно зраділа, адже в мене збереглися усі зошити із законспектованими лекціями, зокрема тими, що стосуються історії реклами та PR, мови ЗМІ, брендингу, роботи пресслужб, а також медіаправа, копірайтингу тощо. Готуватися до іспиту мені буде неважко, бо маю всі потрібні матеріали.
Отже, якщо візьмете запропоновані поради до уваги, то неодмінно із задоволенням будете проводити час в університеті та засвоїте масу важливої інформації. Цінуйте університетські роки, бо саме цей період свого життя ви неодноразово згадуватимете в майбутньому.
Тетяна Хасанова, четвертокурсниця спец. «Реклама і зв’язки з громадськістю»