Успішність телевізійних сюжетів і програм загалом залежить не лише від професійності репортера, оператора чи режисера, котрі безпосередньо працюють над створенням медійного продукту. На телебаченні працюють і такі фахівці, чия робота залишається за кадром, однак вони – це опора журналіста в будь-якій ситуації. До телевізійних «невидимок» належить і продюсер, про обов’язки якого 7 жовтня розповіла на семінарі для медійників Ніколетта Сабов.
Про специфіку такої роботи студенти дізнавалися з уст досвідченої людини, адже Ніколетта Сабов працює продюсером міжнародного відділення «Національні інформаційні системи» на телеканалі «Інтер».
«Розмаїття інформаційно-аналітичних програм, ток-шоу, спортивних передач, документальних фільмів, музичних програм потребує людини, яка керує робочим процесом. Продюсер генерує ідеї проекту, збирає відповідну команду, знаходить кошти для реалізації задуманого. Це три найважливіші моменти у цій професії», – наголошує пані Ніколетта.
Продюсер часто вирішує організаційні питання й під час роботи над телесюжетами. У такій справі й виявляється його рівень як спеціаліста, якому вдається домовиться про інтерв’ю із відомою голлівудською зіркою чи влаштувати зйомку матеріалу в гарячій точці, коли це майже неможливо.
Великого значення Ніколетта Сабов надає практичній складовій роботи продюсера, тож на тренінгу продемонструвала своєрідність співпраці всієї команди та продюсера при реалізації проекту музичного відеокліпу. Поради досвідченого спеціаліста стануть у пригоді студентам-журналістам під час планування власної передачі, адже у такий спосіб вони можуть потрапити на стажування в продакшн-студії «Подробности» та «Подробности недели».
Для тих, хто хоче більше дізнатися про телевізійне продюсування або ж має бажання проходити практику з тележурналістики на «Інтері», потрібно до 2 листопада надіслати план власного проекту чи відеосюжет на електронну пошту Ніколетти Сабов. За результатами їх аналізу буде обрано трьох щасливців, які впродовж місяця працюватимуть зі столичними журналістами.
Ніколетта розповіла про етапи свого професійного зростання, привідсунула завісу над секретами виробництва й фінансування телевізійного продукту, ознайомила з можливістю взяти участь у програмі стажування на телеканалі.
Під час зустрічі студенти також дізналися про особливості телевізійного продюсування, зокрема розважальних та інформаційно-аналітичних проектів, розробку логістики та складання технологічного плану телепроекту, склад та специфіку роботи знімальної групи, розробку телевізійного проекту від концепції до виходу в ефір (а також постпродакшн), про принципи роботи з міжнародними інститутами.
Анна Малахова
для Медіацентру УжНУ