Чи можна поєднувати навчання з підробітком? Студенти розмірковують над цим питанням із першого курсу. Молодь має різний досвід: як успішний - можна встигати все, якщо дуже хотіти, так і не дуже позитивний, бо нерідко робота забирає забагато часу і сил. Ми запитали старшокурсників філологічного, які вже відчули солодкий смак фінансової незалежності і при цьому наполегливо навчаються, – як вони балансують між здобуттям фаху й підробітком.
Гнучкий графік — запорука успіху
Тереза Дідик, студентка третього курсу, філологічного факультету спеціальності «Словацька мова та література», поділилася своїми порадами для поєднання непоєднуваного: «Базові навички, які стануть вам у пригоді в майбутньому, закладаються саме на перших курсах університету, тому уважно слухайте викладачів, щоб нічого не проґавити». Дівчина радить почати підробляти саме з третього курсу. Якщо все ж вирішили відчути себе фінансово незалежними раніше, то варто обирати роботу з гнучким графіком. А ще буде чудово, коли ваш підробіток дотичний до спеціальності, яку здобуваєте.
Студентка 4 курсу факультету математики та цифрових технологій спеціальності середня освіта Яна Варга вважає, що працювати краще після закінчення навчання, бо від напруженого графіку страждає особисте життя: «Як сказав один французький філософ Ернест Ренан: «Праця – найкращий шлях до того, щоб любити життя». І я з ним згодна, але тільки після закінчення навчання. Так, я вже сама себе забезпечую і не залежу від батьків, проте мені критично не вистачає часу на особисте життя. Тому не поспішайте дорослішати, а краще виділіть час на навчання».
Робота надає крила чи вириває їх?
Іванна Кельман — студентка третього курсу філологічного факультету, спеціальність «Середня освіта: українська мова і література, англійська мова і література» вважає, що серед переваг навчання й підробітку – додаткові гроші та, авжеж, емоції.
«Моя робота пов'язана з дітьми і працюючи з ними, я набираюся нових сил, більше надихаюся. Можна сказати, що це моє кастальське джерело. Щодо недоліків – майже не залишається фізичної енергії. Звісно, кожен по-різному розвивається і потреба працювати виникає індивідуально, але поєднувати роботу з навчанням обов'язково потрібно, адже це додаткова комунікація. В будь-якому випадку досвід буде корисним для вас», – поділилася Іванна.
Схожі погляди має і Христина Ігнат, студентка 3 курсу, філологічного факультету, спеціальність «Середня освіта: українська мова і література, англійська мова і література». Дівчина вважає, що під час напруженого графіку здобуваються навички адаптації до різних процесів: «Поєднувати навчання й підробіток дуже складно, адже навчання потребує від вас ресурсів, звідки черпаєте сили, енергію. Але якщо робота окрилює, то вона буде мотивувати всі наступні дії і ви будете надихатися від того, чим займаєтеся, спрямовуючи енергію в правильне русло».
Також дівчина стверджує, що для якісного навчання потрібні ресурси і час, а робота вимагає зусиль, і коли приділяється багато уваги саме їй, то, авжеж, буде замало часу на освіту: «Я вважаю, що потрібно поєднувати навчання з роботою, проте краще це робити з 2 курсу, адже 1 курс – це етап адаптації до університету. Тому спочатку слід зрозуміти, як все працює, аби мати підґрунтя, щоб була можливість для старту».
Отже, чи насправді підробіток з навчанням непоєднувані? Дівчата-старшокурсниці власним прикладом переконують, що це сумісні речі. Але все ж добре подумайте перед тим, як почати підробляти. У жодному разі ваше навчання не має страждати від цього. Краще перші роки в університеті присвятити здобуттю знань. Підробляти ліпше за своєю спеціальністю, адже це буде хорошою практикою і можливістю розвивати комунікативні навички, нові зв'язки. Але вибір за вами!
Рената Канюк, Ярослава Чемеренко, студентки 1 курсу спец. «Реклама та PR»