23–24 листопада в прес-центрі «Нове Закарпаття» відбулися тренінги в медіа-школі, організованій Фундацією регіональних ініціатив (ФРІ).
«Мета школи проста – дати людям знання. Адже слухачі мали змогу почути лекції на теми, про які мало говорять або й не говорять в університетах. Кожен відвідувач мав змогу почерпнути щось для себе, – розповідає організаторка ФРІ медіа-школи Ольга Беца. – Подібні навчання в Ужгороді ми вже організовували неодноразово, проте саме медіа-школа відбулася вперше. Досвід ми перейняли від інших українських міст, зокрема Львова та Києва. Плануємо продовжувати таку практику. Сподіваюся, що наші заходи збиратимуть усе більше й більше охочих вчитися». А охочих було немало: і досвідчені журналісти, і студенти відділення журналістики, і навіть учні зі шкіл.
Почали працювати суботнього ранку, з 10 години. Першу лекцію прочитала власкор телеканалу «1+1» Наталія Зотова. Тема – «Традиційні ЗМІ: як працюють і чи живі». Досвідчена журналістка вважає, що в майбутньому читати газету буде модно. І наголосила: щоб стати успішним журналістом, треба бути універсальним: знати працювати як на камеру, так і з камерою, вміти монтувати тощо.
Після 10-хвилинної кави-брейк, об 11:40, спікером став Томаш Деяк – журналіст, копірайтер. Від розповідав про легкий старт у копірайтингу (написання рекламних і презентаційних текстів товару, компанії, послуг тощо) й про чітке позиціонування веб-сайтів. Зауважив, що місячна зарплата вправного копірайтера становить 3000–5000 грн, при цьому він повинен працювати 6 годин на добу, 5 днів на тиждень. Один із способів доброго старту в копірайтингу – почати зі спеціалізованих форумів, де за рахунок відгуків зростає ваш рейтинг. Відтак піднімаються ціни на ваш текст, але збільшується й конкуренція. Початківцям порадив не спішити гнатися за заробітком – ліпше запропонувати написати текст за позитивний відгук.
Після перерви на обід, о 14 годині, з темою «Блогерство: як зробити так, аби ваш блог читали» виступила блогерка Юлія Кушнір з Івано-Франківська. «Блог починається з вас. Гроші не мають бути першопричиною створення веб-щоденника. Блог потребує чіткості, лаконічності, креативності, інноваційності, постійності», – зауважила лекторка. Для вдалого блогу, на її думку, потрібно:
- бути собою;
- не боятись «красти» інформацію в інших;
- привертати увагу;
- викликати емоції читача;
- упаковувати зміст.
Наприкінці свого повідомлення пані Юлія показала інфографіку зі статистикою, яка, зокрема, свідчить, що з 5 блогерів – 2 жінок.
На завершення першого дня занять слухали головного редактора інтернет-видання «Varosh» Росану Бісьмак: «Навіщо вам соцмережі, коли запускаєте власний сайт ЗМІ».
У неділю першу лекцію мала Ольга Перехрест (член львівської ФРІ) на тему «Нові медіа». Ішлося про соціальні мережі. Лекторка рекомендує: якщо є якась подія, захід, на які хочете зібрати якнайбільше народу, то слід написати про це у twitter, vkontakte, facebook. Хоч не все так просто, адже треба знати, як писати, щоб людям захотілося прийти, не соромитися звертатися по допомогу до адмінів пабліків з багатьма підписниками. Важливий ілюстративний матеріал, адже мало хто вхопиться за «сухий» текст. Обов’язково слід використовувати хештеги (ключові слова, яким передує символ «#»).
Львів’янка Олена Совин продовжила тему лекцією «Як правильно та доцільно використовувати час у соцмережах». Вона навела, зокрема найпоширеніші причини реєстрації в соціальних мережах: 1) стати популярним; 2) мати засіб зручної комунікації; 3) отримувати цікаву й корисну інформацію; 4) підтримувати зв’язок з найближчими людьми; 5) монетизувати аудиторію; 5) доносити власні ідеї.
Останнім виступив фотограф Валентин Кузан, який поділився з присутніми «Особливостями якісного репортажу». Наголосив, між іншим, на важливості світла, без якого якісного фото не створиш. Більшість часу переглядали світлини відомих майстрів, а Валентин Кузан коментував, ділячись і своїми секретами, як зробити якісне фото.
Після закінчення роботи медіа-школи кожен мав змогу поспілкуватися з лекторами й з колегами, поділитися враженнями, дістати пораду…