Студенти другого і третього курсів упродовж семестру створювали власні радіопрограми та випуски теленовин. Другокурсники виконували завдання в межах дисциплін «Теорія і практика радіожурналістики», «Медіа нацменшин», а третьокурсники – на парах із «Теорії і практики тележурналістики», «Конвергентного нюзруму», «Медіастилістики».
Оскільки семестр був скороченим, об’єднання дисциплін було спрямовано на те, щоб студенти навчалися ефективніше, розвивали навички роботи в команді й отримали оцінки одразу з кількох предметів за один творчий проєкт.
Виконані студентські роботи публікували в мережі й транслювали на поверсі факультету через монітор.
Ми запитали студентів про роботу над творчими завданнями. Так, другокурсниця Людмила Майор розповіла: «Наш курс зіштовхнувся з багатьма труднощами, але одним із найскладніших завдань було обрати назву радіо. Варіантів було багато, але дійшли спільної думки та зупинилися на назві «МедіаДрайв». Було цікаво записувати й монтувати самим свою частинку етеру. Загалом підготували 4 інформаційні випуски».
Рената Яцко зазначила, що радіозаписи спочатку звучали незвично: «Насправді, працювати у студії – дуже цікаво і трохи кумедно, коли чуєш потім результат і не можеш звикнути до свого голосу. Шукати різні теми, писати сценарій, опинитися в ролі ведучого виявилося доволі захопливо».
Послухати один із випусків радіо «МедіаДрайв» можна за цим лінком: Department of Journalism · МедіаДрайв! Випуск 1
Про створення випусків теленовин розповіли третьокурсники. «Ми вивчали основні принципи роботи журналістів на телебаченні й основним завданням стало створення новинних сюжетів. Працювали в кілька етапів: спочатку обирали подію, яку можна показати в сюжеті, затим писали текст сюжету і попередньо узгоджували його з викладачем. Найцікавішою була робота як у кадрі, так і поза ним. Була чимала кількість дублів, куди ж без них, але саме такі моменти формують хороших журналістів», – поділився думками Мирослав Лисович, студент 3-го курсу.
«Кожен студент моєї групи любить доволі довго писати сюжет, через що телевипуски публікували в мережу досить рідко. З кожним новим випуском ми вдосконалюємо свої навички і це дуже помітно. Але звичка відтягувати і створювати один сюжет три-чотири дні поки що залишається», – поділився Михайло Коштура.
Його однокурсник Нікіта Лісовець вважає що робота журналіста вимагає різних навичок: «Наші матеріали проходили відбір, ніби на євробачення, у декілька етапів: від узгодження, редагування, вичитки – до затвердження. Коли ми починали працювати з камерою – час летів непомітно, а в компанії журналістів ще й весело, особливо, коли записуєш невдалі дублі».
Зйомки цих випусків також поповнили студентський словниковий запас професіоналізмами, наприклад: синій фон, розкадровка, «риба», петличка, «труси» та ін.
У наступному семестрі студенти продовжать вивчення радіожурналістики й тележурналістики, тому проєкти житимуть і далі. А можливо, виникнуть ідеї нових.
Університет працює заради студентів, готує успішну, конкурентну молодь, яка потім буде представляти цей виш. Оскільки створені студентами радіопрограми й випуски теленовин транслюються на поверсі, це допомагає їм отримати справжній фідбек від глядачів і дізнатися об’єктивну оцінку про проєкти. Приєднуйтесь і ви! Четвертий поверх, філологічний факультет, не проґавте таку можливість!
Віталіна Павленко, студентка 1 курсу відділення журналістики