Студенти-журналісти відвідали онлайн-тренінг редактора «Деньги.ua», «Кореспондент» Олександра Крамаренка

О. Крамаренко. Фото з сайту agropolit.com

Журналістика й економіка тісно взаємодіють, оскільки гроші завжди в епіцентрі уваги авдиторії і відповідно медійника, який працює з фінансовими темами. Нещодавно студенти першого та другого курсів відділення журналістики взяли участь в онлайн-тренінгу «Ділова та фінансова журналістика: як писати цікаво на складні теми?». Про різні аспекти такої журналістики юним медійникам розповідав Олександр Крамаренко – головний редактор видань «Деньги.ua» та «Кореспондент». Модерував розмову Андрій Куликов –  відомий український журналіст, голова Комісії з журналістської етики, ексведучий «Свободи слова» на «ICTV», директор «Громадського радіо». Захід відбувся за медійної підтримки «Інтерньюз-Україна» з ініціативи Комісії з журналістської етики.

Ділова журналістика сприяє обізнаності суспільства з темами інвестування, курсів валют, біржових ринків, стійкості банків, цін на нерухомість тощо. Така журналістика може допомагає аудиторії ліпше розуміти економічні й фінансові процеси. На тему грошей, як і на тему політики, писати важче, ніж на будь-які інші теми, – розповів Олександр Крамаренко. Журналіст зобов’язаний, окрім іншого, думати й про те, як не нашкодити бізнесу і читачеві, а також спостерігати й аналізувати, питати про потреби, висвітлювати проблему з різних боків, користуватися більш ніж одним джерелом інформації, захищати інтереси приватної особи, а не підприємства чи держави.

На запитання «Де шукати матеріал про гроші?» головний редактор відповідає: сучасні  ЗМІ продукують різні новини впродовж кожної хвилини, та чи правдиві вони? Саме через це потрібні постійні перевірки матеріалу, обов’язково слід шукати факти, що будуть підтверджувати інформацію. Не завжди можна покладатись на інші ЗМІ, соцмережі, набагато надійніше дізнатися інформацію безпосередньо від зацікавлених осіб, щоб зібрати факти, котрі якісно доповнять ваш матеріал.

Для кожного медійника важливо знати «червоні лінії» в діловій журналістиці. Як стверджує О. Крамаренко, надзвичайно важливо бути компетентним у фінансах та економіці. Тренер радить обов’язково виправляти помилки (якщо такі трапляються), рахувати та порівнювати, тренувати пам’ять, не брехати.

Рената Яцко

Тренінг із ділової та фінансової журналістики загалом тривав 40 хвилин, його доповнювала презентація, а після виступу редактор відповідав на запитання слухачів. Його розпитували про специфіку ділової журналістики, різні аспекти роботи з темами, про проблемні ситуації, що виникають на етапі підготовки статей.

Максим Пушкар

Рената Яцко, першокурсниця відділення журналістики, яка побувала на тренінгу, розповіла, що зацікавилася діловою журналістикою після такого заходу. Цілком можливо, в майбутньому також працюватиме з цією темою. Тренінг вважає актуальним і доступним, що допомагає в здобутті фаху та сприяє розумінню спеціалізації в журналістиці.

Максим Пушкар, студент першого курсу відділення журналістики, також має позитивні враження від тренінгу: «Онлайн-тренінг був цікавим, інформативним. Ділова журналістика, на мою думку, актуальна, адже гроші завжди в епіцентрі уваги медійника. Мені сподобалося, що можна було поставити запитання після презентації і почути відверті відповіді».

Віталіна Чулей
Віталіна Чулей

Віталіна Чулей, другокурсниця відділення журналістики, також поділилася враженнями: «Коли я почула, що тренінг вестиме Олександр Крамаренко, журналіст якого я знаю і видання якого люблю, це не могло не зацікавити. Найбільше сподобалося, що інформація була важливою і водночас доступною. Правда, певні проблеми зі зв’язком викликали дискомфорт. Було б краще почути такий тренінг наживо».

Ділова та фінансова журналістика дуже важлива для суспільства й небезпечна для нечесної влади. Важливо усвідомлювати ризики такої проблематики, однак якщо напрям цікавить, варто пробувати себе в ньому, адже фахівців із ділової журналістики забагато не буває, особливо тих, які працюють чесно й відповідально.

Запис онлайн-тренінгу доступний за покликанням. 

Людмила Майор, студентка відділення журналістики

Залишити відповідь