Соціальні мережі як доповнення до журналістики

06.11.2012
anna

Тренер зі Швеції поділився досвідом організації мас-медійного процесу

Журналіст найбільшої щоденної газети Скандинавії «Aftonbladet» Данієль Сведін
Журналіст найбільшої щоденної газети Скандинавії «Aftonbladet» Данієль Св

Про важливість соціальних мереж у роботі журналіста розповів студентам першого і четвертого курсів Данієль Сведін, шведський журналіст, один із видавців опозиційної газети «Aftonbladet». Серед переваг соціальних мереж, які називає скандинавський медійник, – можливість спостереження за подіями, безпосередня оцінка, аналіз учинків різних людей. До того ж коментарі, а через них і думки читачів, дозволяють визначити популярність видання.

У Швеції дев’ять із десяти мешканців мають доступ до до Інтернету і користуються ним щодня. 39 % людей використовують соціальні мережі. Тож не дивно, що 68 % медіа є соціальними. Їхня активність у мережі Фейсбук настільки велика, що в країні хотіли запустити власну версію. Водночас Данієль зазначає, що попри зацікавленість молоді соціальними медіа, старше покоління шведів досить обережно ставиться до такого виду поширення інформації.

На лекції шведського журналіста
На лекції шведського журналіста

«Соціальні мережі — це доповнення до журналістики, ще один додатковий інструмент у скрині традиційного медійника», — вважає пан Данієль. Сучасні газетярі мають набагато більше можливостей для самовираження, ніж їхні старші колеги. За спостереженнями британців, всі журналісти залежні від соціальних мереж. Активність видань у Фейсбуку чи Твітері сьогодні засвідчує продуктивність журналістів.

Щодо газети «Aftonbladet», у якій працює Данієль, то це видання, опозиційне уряду. Вона першою у Швеції започаткувала онлайн-версію. Щоденна відвідуваність становить понад 2 мільйони читачів. Майже в усіх частинах Швеції і поза межами країни є власкори газети, які активно передають інформацію. Наприклад, під час теракту у Норвегії уряд країни спостерігав за подіями в онлайн-режимі саме завдяки роботі журналістів. Влада Швеції не втручається у роботу журналістів, а через соціальні мережі вказує на недоліки і переваги матеріалів.

Через проблеми з електропостачанням тренінг, на жаль, не мав аудіовізуального супроводу й презентації. Втім Данієль не розгубився в українських реаліях, успішно провів заняття і відповідав на питання студентів. Розповів, що з дитинства мріяв про журналістику, потім поширював новини, які самостійно шукав, через інтернет. Його активність помітили у газеті «Aftonbladet» і запропонували роботу. Нині журналістика Швеції є достатньо конкурентною, потрібно багато працювати. Тож Данієль Сведін побажав і українським студентам в майбутньому обрати саме ту нішу, в якій вони зможуть реалізуватися і бути соціально активними.

Наталія Каралкіна, студентка відділення журналістики УжНУ

Приєднуйся до нашої медіародини!

Проконсультуйся з нами щодо вступу, розпитай про все, що хвилює.
Проконсультуватися

Телефон

БУДЬМО НА ЗВ'ЯЗКУ

+380 (312) 64-32-46

Адреса

ПИШІТЬ, ЗАХОДЬТЕ
Україна, 88000, 
м. Ужгород, 
вул. Університетська, 14, 
аудиторія 416