Юні медійники консультувалися з науковими керівниками і провели передзахист дипломних робіт дистанційно

03.06.2020
Наталія Толочко

Ще зовсім недавно студенти відділення журналістики й подумати не могли, що будуть навчатись онлайн: писати статті, складати сесію та спілкуватися з викладачами через екран мобільного телефону чи комп’ютера. Консультуватися щодо дипломних робіт також довелося онлайн, проте це не стало на заваді завершенню наукових досліджень. Декому навіть сподобалося здобувати нові знання дистанційно.

Більшість цьогорічних бакалаврів та їхніх наукових керівників проводили індивідуальні консультації в онлайн чи письмово, через електронну пошту, месенджери. Утім у рекламників та піарників, відбувся й онлайн-передзахист дипломних робіт, що виявилося чи не першим подібним досвідом на відділенні журналістики. Така форма наукової комунікації, зумовлена карантином, виявилася досить продуктивною.

Передзахист відбувся за допомогою додатку «Zoom». Із доповідями виступили Компанієць Павло, Сов’як Наталія та Кондратьєва Мальвіна, які виконують дослідження під керівництвом доцентки кафедри журналістики Лесі Поліхи.

Студенти розповіли про труднощі, що виникли під час написання бакалаврської роботи, поділилися хвилюваннями щодо майбутнього захисту. Леся Ярославівна порадила студентам, на чому зосередити увагу, аби вдосконалити дослідження та побажала успіху на захисті.

Ми вирішили поцікавитися враженнями майбутніх бакалаврів від написання наукових робіт із залученням онлайн-комунікації. Розпитали не тільки тих студентів, які провели передзахист онлайн, а й журналістів, котрі здебільшого індивідуально працювали зі своїми керівниками.

Наталія Сов'як

З-поміж рекламників та піарників найменше хвилювання під час передзахисту відчувала Наталія Сов’як, яка виконує творчу роботу «Соціальний івент: від привернення уваги громадськості до зворотного зв’язку»:

«Дистанційне навчання доволі цікаве, але одночасно важке. Немає відчуття, що ти дійсно на парах. Наш попередній захист дипломної роботи відбувався теж дистанційно. Це було незвично і саме домашня атмосфера допомогла розслабитися, перестати хвилюватися.  І дала нам можливість впевнено та якісно захисти свої роботи. З негативного відзначу лише те, що не всі студенти мають добре технічне забезпечення. Я, наприклад, з техніки маю лише мобільний телефон і мені доволі важко так навчатися».

Павло Компанієць

Колега Наталії – Павло Компанієць – зізнався, що впоратися із хвилюванням під час передзахисту йому не вдалося. Хлопець виконує творчу роботу «Брендбук як елемент формування іміджу навчального закладу» і сподівається, що креативні рішення, запропоновані в роботі, будуть реалізовані в стінах університету.

«Було невеличке хвилювання, бо дуже серйозна атмосфера. Розумію що це все дійсно не іграшки, це закінчення певного життєвого етапу, закінчення нашого навчання. Було дуже цікаво представлятися, подивитися як люди реагують на твою роботу, послухати запитання від аудиторії. Сподобалося те, що мою роботу добре оцінили, хоч були і зауваження, які я обов'язково виправлю в роботі. Не сподобалося хвилювання яке на захисті, напевно, буде ще більшим, тому треба буде з цим боротися», – розповів Павло.

Наполегливо працюють над бакалаврськими роботами і студенти-журналісти. Так, четвертокурсниця Ольга Богославська під керівництвом доцента кафедри Василя Шарканя виконує дипломну роботу «Лексичні засоби увиразнення авторського стилю журналістів (на матеріалі видань «Український тиждень» і «Дзеркало тижня. Україна»)». Дівчина поділилася враженнями і розповіла про труднощі дистанційного навчання:

Оля Богославська

«Дистанційне навчання для мене стало випробуванням, адже у незвичний спосіб довелося писати модулі, працювати над завданнями. Відсутність безпосередньої комунікації з одногрупниками й викладачами – це також виклик, особливо для випускників бакалаврату. Для того, щоб сконтактувати з викладачем, уже не можеш просто зайти на кафедру. Але долати виклики – завжди цікаво, тому впевнена, що держіспит і захист бакалаврської відбудуться на «ура»!»

У наукових керівників також збільшилися обсяги роботи під час дистанційного семестру, оскільки всі консультації відбувалися онлайн та письмово, що забирало багато часу, енергії. Доцентка кафедри журналістики Леся Поліха поділилася думками про онлайн-навчання:

Леся Поліха

«Вимушене дистанційне навчання дало можливість спробувати нові форми спілкування. Ми мали переосмислити ті процеси у виші, які частково проявлялися у використанні різноманітних електронних навчальних ресурсів. Під час карантину я вчила і навчалася водночас (Якраз мала завершальну сесію в Академії прав людини для викладачів та викладачок журналістики за підтримки ПРООН). Передзахист-консультація для студентів-рекламістів, хоч і відбулася в онлайн-режимі, та все ж дала можливість проговорити основні моменти. Звичайно, онлайн-освіта це те, що буде вдосконалюватися та трансформуватися під вимоги освітнього процесу. Певна, що цінність живого спілкування (а також і навчання), про яке ми зараз так багато говоримо, ще довго буде проживатися нами та даватиме позитивні зміни у комунікації загалом».

Наступний етап для студентів також нелегкий – це державні іспити та захист бакалаврських онлайн. Головне – добре підготуватися та подолати хвилювання. Сподіваємося, що всі успішно завершать навчальний рік та отримають бажаний диплом, підкріплений реальними знаннями, для чого старанно навчалися упродовж чотирьох років.

 

Мальвіна Кондратьєва, студентка відділення журналістики

Приєднуйся до нашої медіародини!

Проконсультуйся з нами щодо вступу, розпитай про все, що хвилює.
Проконсультуватися

Телефон

БУДЬМО НА ЗВ'ЯЗКУ

+380 (312) 64-32-46

Адреса

ПИШІТЬ, ЗАХОДЬТЕ
Україна, 88000, 
м. Ужгород, 
вул. Університетська, 14, 
аудиторія 416