Рецепт успішного медійника від Вахтанга Кіпіані: будь унікальним і пиши те, про що думаєш насправді

Новітні медіа та їхнє практичне застосування вже втретє за останні три місяці стали об’єктом уваги закарпатських журналістів. Серію тренінгів, організованих Ужгородським прес-клубом реформ, продовжив Вахтанг Кіпіані, відомий журналіст, редактор, блогер. Серед його останніх проектів інтернетсайти «Владометр» та «Історична правда». У приміщенні Ужгородського прес-клубу 20 вересня він ділився ідеями на тему «Журналіст і медіа. Побудова власного онлайн-іміджу. Корисні і небезпечні зв’язки. Самостійна робота».

 

Проект «Проведення навчально-практичного курсу з новітніх медіа в Закарпатській області» реалізується за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні та складається з серії тренінгів. Вахтанг Кіпіані — третій лектор, який встиг побувати на Закарпатті за останні три місяці реалізації проекту. Цього разу до аудиторії вже сформованих акул пера долучилися й студенти відділення журналістики УжНУ. Кіпіані зазначив, що так багато охочих послухати його тренінг він вже давно не бачив.

Найбільше уваги приділив сучасній блогосфері як своєрідному простору сучасної журналістики. Сьогодні саме в соціальних медіа створюється середовище, в якому відбувається справжнє життя. «Вони надають можливість власноручно сформувати своє інформаційне поле. Тут «живуть» справжні люди, за якими цікаво спостерігати. Особливо цікаві блоги українських політиків, щоправда, коли вони є справжні. Бродського, наприклад, за ЖЖ нерідко критикує мама», — каже Вахтанг Кіпіані.

Популярність у соціальних мережах локально необмежена. Закарпатські газети поки що можуть тільки мріяти про 100 тис. аудиторію, у той час, коли блогери досягають кількісних показників за найшвидші терміни. Крім цього, для професійного журналіста тут чималий простір для створення власних фокус-груп, соціальних опитувань, визначення інтересів читача. Вахтанг Кіпіані стверджує, що проблема сучасних видань саме в тому і полягає, що вони не враховують свою аудиторію, її смаків. Нерідко спрацьовує синдром «магніту відомих особистостей», тобто люди коментують те, що не варте уваги, а є даниною моді.

«У ЖЖ працює правило: «Друг мого друга — мій друг». Тому коли виникає питання, чи можна брати інформацію з блогів, відповідаю: це соціальні медіа, і якщо людина публікує певну інформацію, отже, вона хоче, щоб інші це побачили. Я вже п’ять років не читаю ніяких інших видань, крім своєї френд-стрічки у ЖЖ. Все, про що мені потрібно дізнатися, знаходжу у своїх друзів, багато з яких є редакторами чи рядовими журналістами. Тому все залежить від того, наскільки правильно ми сформуємо свою френд-стрічку», — коментує медійний тренер.

Серед порад Вахтанга Кіпіані, які стануть у пригоді не тільки запеклому блогеристу, але й кожному працівнику медіа:

1. Намагатися зрозуміти, що ведення блогу — це не привід для гаяння часу.
2. У мережі тебе не має бути забагато. Треба пам’ятати, що у твоєї аудиторії, крім тебе, ще купа справ та зацікавлень.
3. Важливим аспектом є розміщення реклами у соціальних медіа. Є безліч людей, які навчилися заробляти гроші саме в такий спосіб.
4. Обов’язкове володіння формою, жанром, ідейним стрижнем.
5. Відповідати своєму вікові, писати про те, що насправді цікаво.
6. Найкращі творіння виходять тоді, коли блогер є самим собою.

Наталія Каралкіна, студентка відділення журналістики

Приєднуйся до нашої медіародини!

Проконсультуйся з нами щодо вступу, розпитай про все, що хвилює.
Проконсультуватися

Телефон

БУДЬМО НА ЗВ'ЯЗКУ

+380 (312) 64-32-46

Адреса

ПИШІТЬ, ЗАХОДЬТЕ
Україна, 88000, 
м. Ужгород, 
вул. Університетська, 14, 
аудиторія 416