На початку вересня в Прес-клубі молодого журналіста «Медіаперспективи» стартував новий сезон. Уже відбулося кілька засідань у формі тренінгу, публічної дискусії, майстер-класу, які провели журналісти-практики, менеджери, викладачі, відомі на Закарпатті й поза його межами. Серед гостей прес-клубу були навіть журналісти з Америки. Усі вони охоче демонстрували професійні навички, ділилися власними секретами, давали поради майбутнім журналістам.
Заступник голови прес-клубу молодого журналіста «Медіапреспективи», викладач кафедри журналістики Наталія (Толочко) Каралкіна розповіла про відкриття нового сезону, а також поділилася ідеями щодо подальшого розвитку цього структурного підрозділу.
— Новий сезон у прес-клубі ми розпочали із серії цікавих тренінгів, які намагаємося влаштовувати щомісяця, а то й частіше. Проводять тренінги здебільшого журналісти-практики, які можуть розповісти, показати нашим студентам щось цікаве, що допомогло б у рамках навчального процесу й сприяло б професійному зростанню.
— Перше засідання відбулося за участі менеджеракультурних проектів ГО «Культурна ініціатива «Коло» Євгена Забарила. Ми обрали дещо новий для прес-клубу формат публічної дискусії. Гість розповідав про новий рух в Ужгороді — «Креативні індустрії територій», а також про те, як організовувати й проводити різні заходи в місті. Далі був тренінг за участі американських журналістів, який організувала координатор програми партнерства в галузі мас-медіа в Україні Світлана Жолобайло. Після цього відбувся актуальний у період військової та інформаційної агресії тренінг «Інформаційна операція як складова інформаційної війни». Його провів мій колега по кафедрі Володимир Тарасюк, який також очолює Прес-клуб молодого журналіста «Медіаперспективи». Четвертий тренінг відбувся з Евеліною Гурницькою — випускницею нашого відділення, кореспондентом газети «РІО», автором іміджевих статей у журналі «Унікум», SMM-менеджером різних брендів. Гостя розповідала студентам про роботу журналіста й рекламіста в соціальних мережах.
— Передусім тим, що побільшало саме тренінгових зустрічей. Крім того, намагаємося записувати всі тренінги на відео, відтак публікувати їх у відеохостингу «YouTube». Записують засідання самі ж студенти, потім монтують і публікують на каналі «Медіацентру» в «YouTube». Студенти пишуть і статті про засідання, роблять до них фотографії, публікують матеріали на сайті кафедри відділення журналістики й на сайті Медіацентру УжНУ, який є інформаційним партнером тренінгів. Я вважаю, що робити відеозаписи тренінгів корисно для тих, хто з тих чи інших причин не зміг побувати на заході, відтак може переглянути відео на «YouTube».
— Усе залежатиме від вільного часу тих, кого запрошуємо. Наразі плануємо організувати зустріч із радіожурналістом. Багато наших випускників працює на радіо, тому цілком можливо, що це буде хтось із них. Особливо корисним такий тренінг стане для другокурсників, які в цьому семестрі вивчають радіожурналістику. Також є попередня домовленість із «21 каналом» щодо проведення тренінгу з тележурналістики, можливо, навіть виїзного засідання. Ще з минулого року маємо ідею організувати майстер-клас від нашої випускниці Яни Лабунець, яка працює дизайнером у журналі «Унікум» .Попередню згоду на проведення тренінгу або майстер-класу дала інша випускниця відділення журналістики Тетяна Довганинець, яка тривалий час працювала журналістом, редактором програм на телеканалі «Тиса-1». Очікуємо й гостей із-поза меж області. Загалом тренінги, майстер-класи та інші засідання в Прес-клубі молодого журналіста «Медіаперспективи» спрямовані на пожвавлення навчального процесу. Під час таких заходів можна отримати знання від професіоналів, які тривалий час працюють у журналістиці, рекламі, PR, менеджменті, можуть розповісти те, чого не навчить теорія. До того ж для студентів корисним буде знайомство з людиною, яка вже реалізувала себе в професії й може відповісти на запитання щодо практики та майбутньої роботи. Важливо додати, що не тільки студенти відділення журналістики можуть відвідувати засідання прес-клубу, а всі охочі до нових знань, умінь і нестандартних рішень, хто цікавиться сферою медіа. Тож раджу стежити за оголошеннями майбутніх засідань прес-клубу, бо в цьому сезоні має бути теж чимало цікавого!
Іоанна ГОЛЯНИЧ, студентка ІІ курсу відділення журналістики