Першокурсники дізнавалися про верстку й художнє оформлення друкованих видань під час майстер-класу

22 жовтня першокурсники відділення журналістики взяли участь у засіданні пресклубу молодого журналіста «Медіаперспективи», що відбувся у форматі майстер-класу. Про особливості верстки і художнього оформлення матеріалів у традиційних та новітніх медіа студентам розповідали випускниця відділення журналістики, дизайнерка, ілюстраторка книг Яна Лабунець (Козак); доцент кафедри журналістики та головний редактор газети «Погляд» Володимир Тарасюк; художня редакторка «Погляду», магістрантка Тетяна Лесюк. Модерувала засідання Наталія Толочко — викладачка кафедри журналістики, заступниця голови пресклубу.

На початку майстер-класу Яна Лабунець розповіла, як зацікавилася дизайном, ще навчаючись на відділенні журналістики, а також представила власні дизайнерські й медійні проєкти. Одним із таких, над яким  працювала кілька років, є журнал «Унікум». Дизайнерка зізналася, що зростала професійно разом із виданням. Вдосконалювала логотип, рубрики, верстку... Паралельно з журналом Яна втілила кілька проєктів, ініційованих редакцією. До прикладу, коли  працювала над календарем з інформацією про закарпатські села, намагалася подати матеріал максимально цікаво. Саме тоді усвідомила, що замість типового використання фотографій краще намалювати персонажів, які відображають ідею матеріалу і виглядають оригінально.

Аби продемонструвати, що іноді не всі замовники сприймають та розуміють дизайнерський задум, Яна розповіла про проєкт «Туристичний путівник Ужгородом». Вона працювала над оформленням путівника, розробила два різні варіанти, але перша сторінка так і не сподобалася замовнику, тому використали звичайну фотографію. Натомість всередині залишили її верстку.

Цікавим проектом стала книга «Шемеш» – збірка казок для єврейської спільноти, родзинкою якої стали дитячі малюнки, котрі використала для оформлення сторінок. Окрім того, розробила дизайн книги «Nастроєлогія», авторкою якої є випускниця відділення журналістики, ексредакторка «Унікуму» Наталія Коваль. А сьогодні співпрацює з платформою «Amazon»: ілюструє англомовні книжки, займається SMM разом із подругою.

Під час майстер-класу студенти ставили чимало запитань Яні Лабунець. Зокрема цікавилися, як дизайнерка поєднувала роботу у видавництві з навчанням. Гостя відповіла, що попереджувала роботодавця про те, що є студенткою. Також зазначила, що робота дизайнера не потребує постійного перебування в офісі. Цікавим було питання щодо натхнення, на що медійниця порадила студентам відстежувати сторінки відомих дизайнерів, ілюстраторів у соцмережах, наприклад, Анни Ломакіної, Олександри Дикої.

Наприкінці першої частини майстер-класу Яна Лабунець наголосила: «Варто пам‘ятати, що дизайн і верстка – це дуже важливий елемент у газеті та журналі, тому що може бути крутий матеріал, але якщо верстка нечитабельна або неправильно підібрані ілюстрації, є великі шанси, що цей матеріал не побачать».

Другу частину майстер-класу провели працівники газети «Погляд». Так, головний редактор газети Володимир Тарасюк розповів про основні етапи розвитку видання та оновлення його дизайну. У 1999 р., коли заснували газету, для оформлення обрали «масивну шапку» – заголовок, який дуже виділявся і мав привертати увагу до газети, зокрема, в газетних кіосках, бо видання на той час продавали. Згодом дизайн змінювався відповідно до тенденцій, а також під упливом студентів, читачів, які пропонували власні ідеї для вдосконалення. «Ще одна з концепцій дизайну, яку ми втілювали, – поступовий перехід до кольороподілу. Газета була чорно-білою, зараз виходить у кольорі», – наголошує доцент кафедри журналістики. Першокурсники поцікавились у пана Володимира, як з’явилася ідея випускати газету «Погляд». Відповів, що видання ініціювали в університеті – при відділенні журналістики, йому запропонували очолити газету, і він погодився, тому що це був новий та цікавий проєкт. Також розповів, що перший комп’ютер, який закупив університет, коштував, як однокімнатна квартира.

Про програми, в яких верстають «Погляд», розповіла Тетяна Лесюк, а також показала лайфгаки для верстки. Студенти запитали в медійниці, як поєднувати навчання в університеті і роботу в газеті. На що Тетяна відповіла: не складно, бо газета виходить раз у місяць – і працювати над нею можна після пар.

Оскільки першокурсники саме створюють власні газети в межах курсу «Основи журналістики», майстер-клас був корисним для виконання такого завдання. Окрім того,  спілкування з досвідченими медійниками, які відверто розповідають про успіхи й невдачі, допоможе надалі опановувати журналістський фах й реалізуватися в сучасному медіасвіті.

Каміла Кузьма,
студентка відділення журналістики

Приєднуйся до нашої медіародини!

Проконсультуйся з нами щодо вступу, розпитай про все, що хвилює.
Проконсультуватися

Телефон

БУДЬМО НА ЗВ'ЯЗКУ

+380 (312) 64-32-46

Адреса

ПИШІТЬ, ЗАХОДЬТЕ
Україна, 88000, 
м. Ужгород, 
вул. Університетська, 14, 
аудиторія 416