Кроками успішної та впевненої в собі людини поділився з ужгородською молоддю, зокрема й зі студентами-журналістами, успішний хмельницький бізнесмен та інвестор Степан Грицьков.
Юнак, що з раннього дитинства читав Дейла Карнегі, у 16 років зробив перші кроки у власному бізнесі, у 21 рік став мільйонером України, вважає, що найважливіше для людини – це правильно комунікувати з іншими людьми, саморозвиватися й не шкодувати грошей на самоосвіту. В майбутньому Степан мріє створити власну систему навчання, яка передбачатиме, крім основних напрямів навчання, розвиток інтуїції, позитивне сприйняття навколишнього, медитування. Така ідея з’явилась після вивчення за один курс п’ятирічної програми навчання на факультеті психології.
Темою тренінгу, який провів для ужгородців бізнес-коуч, було «Ораторське мистецтво», однак основний акцент було зроблено на базовому рівні комунікації – повсякденному спілкуванні, бо, як уважає тренер, «розмова між 2-3 особами – це вже маленький виступ, і якщо не опанувати правила ефективного спілкування у буденному житті, то не буде ефекту й під час виступу на публіку». До того ж, аби опанувати повний курс ораторського мистецтва, слід довго навчатися. Найкоротші тренінги зазвичай тривають щонайменше 2 дні, а Степан Грицьков мав на спілкування з ужгородцями всього 4 години, тому намагався стисло, але доступно пояснити 18 основних правил ефективної комунікації.
«Техніка ефективного спілкування – низка правил, які давно сформульовані, залишилося тільки вміло ними скористатися. Адже, як відомо, хто вміє грамотно спілкуватись, отримує все необхідне», – каже Степан. Але тренер наголосив, що недостатньо просто вивчити ці правила, слід постійно працювати над собою і вдосконалюватися. Тож маємо з чого починати:
1. Визначайте свої цілі і цілі співбесідника, а ще краще «золоту» середину.
2. 2/3 часу при спілкуванні дивіться співрозмовнику в очі: зоровий контакт – необхідна умова ефективного та комфортного спілкування.
3. «Щоб одну годину говорити, потрібно вісім годин слухати»:
80% всього часу потрібно слухати, тільки тоді спілкування буде ефективним. Підтакування, кивання головою, уточнення, навідні питання та повторення 2-3-х останніх слів співбесідника – ось таке по-дитячому смішне трактування методу активного слухання, але він дійсно спрацьовує.4. «Для людини звук його імені – найприємніший звук в світі», – стверджує Д.Карнегі. Спілкування базується на довірі, а називання людини на ім’я зближує. Не слід згадувати ім’я людини, розповідаючи негативні історії.
5. Стосунки за принципом доповнення. Співробітництво – це найефективніша форма спілкування. У перемовинах забороняється вживати фрази типу «ти не правий», «ні», «це не так», «ти помиляєшся» і т.п.
6. Даруйте і приймайте компліменти. Людям подобається, коли їх порівнюють із природою. Ніколи не слід «підлизуватися» чи обманювати, завжди слід казати людині про те, що у неї є. У кожному є щось, що варто розгледіти.
7. Виявляйте гнучкість у вирішуванні проблем і завдань. Категоричність – ознака обмеженості.
8. Виявляйте впевненість в усьому. Тільки вияв упевненості дає можливість формування власної впевненості.
9. Контролюйте свої почуття. Емоційною людиною легко маніпулювати.
10. Задавайте сильні запитання. Для того, щоб не втрачати час, задавайте контрольні питання «в лоба».
11. Усмішка і почуття гумору завжди цінуються в колективі. Запасіться декількома десятками анекдотів, ставтесь до всього з позитивом – й успіх вам гарантований.
12. Не маніпулюйте і не дозволяйте маніпулювати собою.
13. Не критикуйте, але сприймайте критику на свою адресу. Критика може зруйнувати людину, критика – це напад на особистість. Якщо ж уже критикуєте, то робіть це за принципом трьох «К» (комплімент, критика, комплімент).
14. Прийняти, зрозуміти, підтримати: приймайте людей такими, якими вони є, без критики і осудів. Намагайтесь зрозуміти людей, причини їх настрою.
15. Контроль жестів. На підсвідомому рівні людина розуміє невербальний спосіб передавання інформації. Намагайтесь не використовувати закритих жестів.
16. Не потрапляйте в «трикутник нерівності». Ви не повинні вирішувати чиїсь проблеми, бо це потягне за собою створення нових проблем для вас, а спрямовуйте людину на самостійне вирішення її проблем.
17. Не сперечайтеся, не «підколюйте», не конкуруйте. Будь-яка суперечка не має перспективи.18. В кінці розмови завжди підкреслюйте значущість людини.
Уведення цих простих, на перший погляд, правил у повсякденне спілкування може допомогти отримувати бажаний результат від розмови та досягти успіху, але на цьому не слід зупинятися.
У контексті розмови Степан Грицьков порадив переглянути ще кілька фільмів: «Завжди кажи «так», «Психологія. Погляд», «Подтверждение (Улыбка)», «Мирний воїн», «Одкровення інсайдерів», «Дух времени», «Секрет» та інші, а також як мінімум 8 разів на день обійматись, постійно усміхатися, позбуватися поганих звичок (нецензурної лексики, слів-паразитів, хамовитих манер, негативних думок, вживання алкоголю, куріння і т.д.), ходити на КВНи та інші розважальні події, а також уміти приємно відпочивати та найголовніше — ділитися позитивною енергією з іншими.