Про важливість соціальних мереж у роботі журналіста розповів студентам першого і четвертого курсів Данієль Сведін, шведський журналіст, один із видавців опозиційної газети «Aftonbladet». Серед переваг соціальних мереж, які називає скандинавський медійник, – можливість спостереження за подіями, безпосередня оцінка, аналіз учинків різних людей. До того ж коментарі, а через них і думки читачів, дозволяють визначити популярність видання.
У Швеції дев’ять із десяти мешканців мають доступ до до Інтернету і користуються ним щодня. 39 % людей використовують соціальні мережі. Тож не дивно, що 68 % медіа є соціальними. Їхня активність у мережі Фейсбук настільки велика, що в країні хотіли запустити власну версію. Водночас Данієль зазначає, що попри зацікавленість молоді соціальними медіа, старше покоління шведів досить обережно ставиться до такого виду поширення інформації.
«Соціальні мережі — це доповнення до журналістики, ще один додатковий інструмент у скрині традиційного медійника», — вважає пан Данієль. Сучасні газетярі мають набагато більше можливостей для самовираження, ніж їхні старші колеги. За спостереженнями британців, всі журналісти залежні від соціальних мереж. Активність видань у Фейсбуку чи Твітері сьогодні засвідчує продуктивність журналістів.
Щодо газети «Aftonbladet», у якій працює Данієль, то це видання, опозиційне уряду. Вона першою у Швеції започаткувала онлайн-версію. Щоденна відвідуваність становить понад 2 мільйони читачів. Майже в усіх частинах Швеції і поза межами країни є власкори газети, які активно передають інформацію. Наприклад, під час теракту у Норвегії уряд країни спостерігав за подіями в онлайн-режимі саме завдяки роботі журналістів. Влада Швеції не втручається у роботу журналістів, а через соціальні мережі вказує на недоліки і переваги матеріалів.
Через проблеми з електропостачанням тренінг, на жаль, не мав аудіовізуального супроводу й презентації. Втім Данієль не розгубився в українських реаліях, успішно провів заняття і відповідав на питання студентів. Розповів, що з дитинства мріяв про журналістику, потім поширював новини, які самостійно шукав, через інтернет. Його активність помітили у газеті «Aftonbladet» і запропонували роботу. Нині журналістика Швеції є достатньо конкурентною, потрібно багато працювати. Тож Данієль Сведін побажав і українським студентам в майбутньому обрати саме ту нішу, в якій вони зможуть реалізуватися і бути соціально активними.