+380 (312) 64-32-46 kaf-journal@uzhnu.edu.ua
Викладачі відділення журналістики презентували навчально-методичний посібник для вступників до магістратури
Вітальня » 2014 » Травень » 17 » Викладачі відділення журналістики презентували навчально-методичний посібник для вступників до магістратури
15:01
Викладачі відділення журналістики презентували навчально-методичний посібник для вступників до магістратури

15 травня у прес-клубі молодого журналіста «Медіаперспективи» відбулася презентація навчально-методичного посібника для підготовки до вступних випробувань «Магістратура з журналістики». Його уклали викладачі кафедри журналістики: Василь Путрашик, Галина Шаповалова, Василь Шаркань, Ярослава Шебештян та Галина Шумицька. Дизайн книги розробила Леся Поліха. Науковим редактором посібника є Юрій Бідзіля, технічним – Віталій Завадяк.

Галина Шумицька

 «Частіше своїми здобутками у прес-клубі хвалитеся ви, студенти, сьогодні ж викладацький колектив вирішив потішити вас», – такими словами розпочала презентацію Галина Шумицька, доцент кафедри журналістики, одна з авторів посібника. Також вона розповіла, що стимулом до підготовки збірника стало запровадження у минулому році Міністерством освіти і науки України перехресного вступу до магістратури на спеціальність «Журналістика»: «Наприклад, здобув студент диплом бакалавра з хімії чи фізики й міг вступати з ним до магістратури на відділення журналістики. Розуміючи, що кількість вступників значно збільшиться, ми й почали роботу над збірником тестових завдань для вступника до магістратури. Однак навесні цього року цей експеримент був скасований, натомість перехресний вступ до магістратури оголошений на будь-яку спеціальність з будь-якої спеціальності, крім медичного спрямування і правознавства». Галина Шумицька акцентувала увагу студентів і на тому, що база  тестів, вміщених у ньому, буде апробована цього року під час вступних іспитів до магістратури.

Ярослава Шебештян

Ярослава Шебештян, доцент кафедри журналістики,  зауважила, що для укладачів збірника принциповим є розуміння університету як дослідницького навчального закладу: «Ми намагалися втілити підхід  прозорості, тобто рівності можливостей при вступі, й уникати двозначностей, які є предметом активних дискусій у журналістикознавстві. Тому брали до уваги передусім ті проблеми, аспекти й питання, які зафіксовані у відповідних академічних джерелах».

Звернула увагу й на те, що одним із завдань авторського колективу  є формування самостійності й критичності мислення вступників: «Критичність мислення, яка має бути притаманна магістрантові, формується на основі знань, які він здобув. Не може бути критичності мислення і винайдення якихось нових речей, відкриттів на порожньому місці. Щоб щось заперечувати, треба багато що знати. Тому, якщо ви опрацюєте цей посібник, не тільки систематизуєте свої знання, а й натрапите на невирішені питання, можливо, з’ясуєте для себе щось нове».

Галина Шаповалова

Доцент Галина Шаповалова у своєму виступі зосередила увагу на структурі посібника. До змістових блоків збірника увійшли: історія журналістики, теорія і практика журналістської творчості, сучасна українська мова у засобах масової інформації та основи журналістикознавчих досліджень.

«Наукова складова є важливою частиною вашого навчання в університеті. Упродовж чотирьох років ви працювали над своїми науковими роботами, відчули їх смак, ви маєте уявлення про їхній теоретичний аспект. І ці питання дозволять вам поглибити свої знання, узагальнити їх та систематизувати. Важливою частиною нашої професії є творча складова, тому ми підготували й комплекс практичних завдань. Ми сподіваємося, що, виконуючи їх, ви зможете виявити свій творчий потенціал, продемонструвати вміння креативно мислити».

Василь Путрашик

Тут є завдання, які передбачають написання публіцистичного міні-твіру за ключовими словами або макротемою. Інші пропонують проаналізувати медіатекст. Останній розділ посібника вміщує додатки з текстами для аналізу. Це журналістські твори наших сучасників та публіцистів минулих епох: Юрія Макарова, Сергія Рахманіна, Ліни Костенко, Олександра Кривенко, Августина Волошина, Василя Симоненка та інших. Увесь емпіричний матеріал, який представлений у цих тестових завданнях є оригінальним: усі вони розроблені авторським колективом на основі опрацьованих ними медіатекстів.

Старший викладач кафедри Василь Путрашик зауважив, що навчально-методичний посібник є «підсумком тривалої і наполегливої праці його творців», а найбільшою винагородою для людини є бачення плодів своєї роботи. Проте не тільки сам факт появи збірника є результатом – «реальні плоди з’являться тоді, як він стане дороговказом студентам в опануванні потрібних журналістові знань, коли з його допомогою вони творчо зростатимуть, удосконалюватимуть професійні вміння».

Василь Шаркань та Леся Поліха

Доцент Василь Шаркань зауважив, що посібник вийшов достатнім тиражем, надісланий у наукові бібліотеки, тому буде доступний для студентів. Можливо, його можна буде й придбати.

Студентки-магістрантки Наталія Каралкіна та Ірина Левіна

Цьогорічні магістранти Ірина Левіна та Наталія Каралкіна розповіли про особливості навчання у магістратурі, наголосивши на потрібності систематизованої бази необхідних матеріалів.

«Цей посібник може допомогти не лише під час вступу до магістратури, а й під час підготовки до державних іспитів»,  – зазначає Ірина. Наталка озвучила три, на її думку, найбільші переваги навчання в магістратурі при відділенні журналістики – це свобода, незабутні пари та можливість вибору майбутньої професійної спрямованості. Також вона подякувала тим, «хто робить магістратуру такою, якою вона є», тобто своїм викладачам.

Олеся Мезей,
студентка 1 курсу відділення журналістики

Фото Олесі Матій

Відео Романа Сов’яка


Категорія: Презентації | Переглядів: 428 | Додав: Зизич | Рейтинг: 5.0/1


Усього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сайт відділення журналістики © 2017 • Передрук матеріалів сайту можливий за умови гіперпокликання на них • Хостинг від uCoz
Закрити вікно пошуку